Girona, 17 de Abril de 2014
Accés Intranet
mesura del text  -a  +a
Esteu a Inici, Actualitat, Articles d'Opinió


Articles d'Opinió

04-03-2008
LA “BOLA” DEL LOW COST BAIXA RODANT. AGAFAT FORT!
Per: Xavier Pons - Membre de la Junta Directiva Fòrum Carlemany.

 

Els canvis són realment imprevisibles i és important la nostra facilitat a l’adaptació per treure’n oportunitats.Paraules fàcils de dir al mateix temps de difícil realització.
Anem per parts.

1.- CICLE ECONÒMIC PROPER COMPLICAT.
Si mirem el comportament del PIB ( creació de riquesa) i el comparem amb el IPC ( preus de consum) veiem que  aquest últim superarà el primer. Mala perspectiva.
Els preus de les primeres matèries, com  metalls i petroli, han doblat en quatre anys i no paren de créixer, ni pararan de fer-ho. A més a més s’ha disparat el preu de les soft materials com, blat, soja etc. Ho fan  amb índex que multipliquen preus i que comporten un encariment de tota la cistella de compra. El cost del habitatge ja no en parlem, pregunteu a els joves i a els pares. Els salaris per a la  majoria dels mortals estan estancats i són baixos en referència a la Europa veïna.

2.- NEGRA VISIÓ EMPRESARIAL.
L’empresa està afectada per els anterior moviments, tant pel que afecta al seu personal com per a les variacions en el mercat de proximitat. Considerem addicionalment factors de competitivitat, com ara el baix valor del dòlar i un finançament difícil. Tenim una implantació de I+D baixa i universitats que investiguen i no s’interessen per patentar tecnologies d’efecte industrial. Tal i com s’anuncia a alguna enquesta empresarial “a llarg termini pitjor opinió”.
3.- ARA VE EL MERCAT “LOW COST”.
Aquesta tendència que minva fortament el poder adquisitiu en els mercats de les zones desenvolupades ha fet disminuir i quasi desaparèixer el clàssic “middle market” i aleshores augmentar considerablement el mercat de descompte. Però el mercat de les  zones desenvolupades pertany a clients d’alt nivell cultural i d’exigència contrastada. Coneixedora de productes i de les tècniques de cerca que faran mesurar meticulosament la majoria de les seves decisions de compra. Deixant a part alguns petits “luxes” i alguna “galanteria” personal i de segur  temes de salut, no cal pensar que fàcilment compraran sense pensar-s’ho dos vegades. Estem davant d’un mercat que no en te prou amb el pagar per valor afegit sinó que paga pel “ valor descomptat”  fins al que realment necessita i no més. El mercat ha acceptat projectes com Ryanair, Ikea, Mercadona, Dia, Zara, els nous ejecutive-jet i cotxes low cost, etc. Clara tendència a productes i serveis de qualitat i de marcada reducció de cost en els elements suplementaris no bàsics, es el “low cost”. Res a veure amb el “low price” o producte barato. La tendència LOW COST que s’inicia en el mercat de consum arrossegarà tota la cadena de valor deixant la seva “empremta” en multitud d’empreses.

4.- “LOW COST” MANAGEMENT.  ADAPTAR-SE.
Comentar que de segur caldrà accelerar alguns posicionaments que marquen la tendència que estem exposant. Imaginem-nos  alguns, primerament una alta qualitat en direcció ja que serà necessari la creativitat i complicitat dels equips humans. Ha de veure en claredat les implicacions de la globalització en el seu negoci. Una decidida aposta TIC per gestionar la dispersa informació i digitalitzar el més possible el producte per la seva costumització i aproximació al client. Innovar com part inherent en el treball diari i alta capacitat de relació en els entorns tant per recolzament com per conèixer necessitats ben especifiques. Constant aportació tecnològica per diferenciar-se dels “commoditis”  low price, tot i  no podrem “cobrar” el plus d’oportunitat ja que donaríem entrada ràpida de competidors. Estarem d’acord que venen temps interessants i a més a més cada entitat tindrà d’anar quadrant aquestes dimensions de manera personalitzada ja que no hi ha  una sola fixa i solució. Caldrà que moguem constantment el maleït cub de Rubik per ajustar-se.




Comentaris



Tornar
Notícies

Agenda

«   Abril2014   »

dl dm dc dj dv ds dg
 
1
2
3
4
5
6
7
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
       
             













© 2008 - Fòrum Carlemany - Plaça independència, 10 Baixos (Passatge albeniz) - 17001 - Girona - Tel. 609 29 17 39 comunicacio@forumcarlemany.com Enllaços d'interès | Registra't | Mapa web | Avís legal | Politica de privacitat | Crèdits